OMBAK RINDU


Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya
Kerna ku tak sanggup
kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisiku

Mlm tadi aku baru lps lyn cite ombak rindu..1 mlm xtdo sb lyn cite ni..ni semua bdk2 ni pye status kt FB..sume duk post status psl OMBAK RINDU..tertanya2 gak aku..best sgt ke cite tu..oleh sebab adanye sifat nk tahu dlm diri ni..aku pun bkak la Mr Syok[dot]org dan mencari2 klu2 cite tu dh boleh didownload..YAHOO..jmpe..ada pun..thanx Mr Syork[dot]org..setelah beberapa jam mendownload akhirnya siap (internet kt uum slow so mmg berjanggut klu nk download).


setelah siap download..apa lg..siapkn air dan sedikit keropok utk dikunyah..aku pun lyn la cite ni dr kul 2 pg smpi kul 4 lbh..ni sedikit sinopsis yg aku jmpe hasih pencarian Mr Google :

SINOPSIS FILEM OMBAK RINDU

Filem Ombak Rindu hasil karya novelis Fauziah Adhaari, Izzah, gadis yatim piatu yang kematian ibu dan ayah akibat kemalangan jalan raya. Justeru itu, ayah saudaranya, Taha, mengambil tugas memelihara Izzah. Isteri Taha cukup tidak senang dengan kehadiran Izzah membawa bala dalam keluarga mereka. 

Pada masa sama, Pak Cik Taha banyak berhutang. Disebabkan kesempitan wang dia sanggup menjual Izzah kepada seorang tauke kelab malam. Izzah terpaksa mengikut ayah saudaranya walaupun hatinya meronta.

Di situlah dia berkenalan dengan seorang pelanggan bernama Hariz. Hariz sanggup 'membeli" Izzah dengan harga yang mahal dari tauke kelab itu dan mahu membawa dia keluar dari neraka jahanam itu.

Atas permintaa Izzah, akhirnya Hariz berkahwin dengan Izzah, tetapi dengan syarat semuanya mesti dirahsiakan.

Kehadiran Mila Amylia, anak Tan Sri Rashdan, model dan pelakon terkenal akhirnya menggugat kebahagian Izzah dan Hariz. Apakah mereka bermadu?

Filem arahan Osman Ali ini menampilkan pelakon kacak Aaron Aziz sebagai Hariz manakalai, Lisa Surihani (Mila). Turut berlakon Maya Karin dan Umie Aida


Lps abis menonton cite ni..aku rse cite ni boleh tahan..cite ni setanding dgn cite Lagenda Budak Setan (LBS)..menyentuh perasaan jgk..pg2 bute lyn perasaan..haha..tp mmg leh diketegori sbg cite yg memikat hati aku..so lps ni wt la lg cite2 y berkualiti mcm ni..dr buat cite yg mengarut je..baik wt cite mcm ni..walaupun simple tp memberi byk makna..papepun syabas Osman Ali sb berjaya menghasilkan cite ni..dr 10 bintang..aku bg 8 utk cite ni.. ^_^V

2 comments:

LAici KAng Ais said...

mmg layan der..

Zamri said...

tau xpe..terbaik dr ladang..