Sand Table

dlm keadaan mamai dan xberapa nk bermaya aku menulis gak entri ni..maklum la org baru abis latihan..agak penat la ari ni sb ada latihan merentas halangan pg td..tp aku bkn nk cerita psl merentas halangan tp aku nk cerita psl kelas perintah pertahanan yg aku bru blaja td..mcm biasa la, ari biasa blajar ilmu2 yg berkaitan ngn kos aku..ujung mggu blajar ilmu2 ketenteraan lak..tp aku rse yg ujung mggu lg byk aku blajar dr kelas ari2 biasa..haha..

kembali ke cerita asal, selepas dh blajar & diuji pelajaran mara dan serangan, skrg ni aku blajar pertahanan..blajar segala pelajaran yg berkaitan dgn pertahanan..nk ckp byk pun aku sengal2 gak sb rse mcm phm, jp rse xphm gak..hehe..so mggu ni blajar buat model n sketch, buat perintah n penyampaian perintah..

start dr smlm dh mule sketch n buat model..oleh sb buat model dlm kelas, so kne la mengangkat pasir bwk msuk kelas..byk la jgk pasir yg kne gune nk wt model ni..gune 9 petak peta kn..siap ngn pembesaran la..lg cari lumut..aku rse bersih sume lumut2 yg ada kt markas smlm sb lumut2 yg dpt pun asyik xcukup je..buat punye buat smpi kul 8 lbh bru siap n boleh balik bilik..

pg td sambung lg..ada lg kekurangan pd model tu..siap semua model n sketch, kne sampaikan perintah lak..so 4 org yg bernasib baik kne menyampaikn perintah..byk jgk la kne tegur sebab perintah n model ada silap lg..hehe..perintah sebenarnya disampaikan utk memberi gambaran kepada setiap anggota mengenai peranan mereka start dari A sampi Z..mcm aku blajar penyampaian perintah platun..so terangkn la segala benda yg ptut diterangkan mengikut ape yg dh blajar..nti mse annual camp yg akan dtg ape yg dh blajar ni sume akan diuji..so kne la paham btol2 supaya leh wt mse ujian tu nanti..

aku pun dh xtau nk membebel ape lg dh..sebenarnye kepala dh ting tong ni..so ngok je la gambar model yg kami dh siapkn..hehe







No comments: