Hikayat Merong Mahawangsa


"Sampai masa tibanya waktu, redup hati kaum berdua, bila dua jasad bersatu, hidup mati jadi bersama"


Akhirnya dpt jgk aku ngok cerita ni..ape xnye setiap kali bkak FB semua dok update bestnye ngok cerita Hikayat Merong Mahawangsa..tertanya2 gak aku best sgt ke cerita ni..smpi semua org dok update je..so selepas beberapa hari mencari masa2 yg free utk g ngok cerita ni, akhirnya smlm aku dpt gak g ngok..sebenarnya cerita ni dh smggu lebih kuar kt panggung cume aku je yg lmbt..ape xnye, mggu2 yg lps mmg bz gile ngn asgmnt n segala mcm test & quiz..ujung mggu lg xdpt ngok sb aku sibuk ngn latihan palapes..so mmg xde masa la nk kuar..so skrg dh kurang ckit dpt la aku g ngok cerita ni..

Cerita Hikayat Merong Mahawangsa leh la diketegorikan sbg cerita klasik/sejarah..yg aku tau Hikayat Merong Mahawangsa ni berkaitan ngn susur galur keturunan Merong Mahawangsa iaitu pengasas kerajaan negeri Kedah..filem arahan Yusri terbitan KRU Studio ni mmg aku respect la sb cara penyampaian cerita ni mmg berbeza dgn cerita2 melayu yg pernah aku ngok..



Nk cerita byk pun xgune sb mst ramai yg dh ngok kn..haha..ape2 pun aku nk bg 9 bintang kt cerita ni sb berjaya wt aku xtdo..cerita ni mmg antara cerita melayu yg leh diketegorikn berjaya memikat hati penonton..xsia2 aku cuba cari masa free utk ngok cerita ni..syabas kpd Yusri & KRU Studio Sdn Bhd


2 comments:

Pai said...

aku x sempat gi nak tgok cter tu...
kalo gini tpkser dwnload je r...
wuwuwuw...
aq tgok trailler dyer mmemang gempak...

Unknown said...

haha..ape lg usah2 la syok.org.. tp rse2 mmg xde lg kot klu nk download..