Trip to Kandu Eco Adventure

05-07 April lepas aku join 1 program ke gopeng perak. Aku join trip ni pun bukan dirancang pun. sepatutnye aku balik cuti mid sem ari tu tp sb kwn aku tibe2 ajak join program ni trus cancel nk balik..(perangai buruk yg xptut dicontohi)..ok la trip ni sb ramai member2 aku g..so xde la rse sorg2 je..haha..

Smpi ke kandu dh tgh mlm..smpi2 je mata aku dh berat..ape xnye, siang sblom g kandu leh pulak ronda2 perlis ngn bdk2 ni..smpi2 je trus setup kemah..ambik ko kemah kiteorg..terbaik punye..kne tiup angin trus roboh..hahaha..

1st day kiteorg g caving kt gua kandu..mengikut cerita asal gua kandu ni merupakan gua batu kapur yg dijadikan markas tentera jepun mse perang dunia ke-2 dan parti komunis malaya lps jepun menyerah kalah.








balik dr caving trus wt persiapan utk mkn tgh ari..main msk2..hehe..xsilap aku tgh ari tu mkn nasi lauk ayam msk kicap, telur goreng, ikan bilis..sedap gak bdk2 ni msk..hik3..yg lelaki tlg jp je coz nk g solat jumaat..





Ptg ptutnye g wt water tubing n river crossing tp xleh nk wt sb air sungai deras sgt..bahaya, silap2 boleh hanyut..so xjd tagguh ari esoknye..mlm tu wt BBQ..lepak2 ngn dieorg..ada la persembahan sedikit..persembahan spontan antara group2..





ari sabtu pg pulak kiteorg wt water tubing ngn river crossing..best jgk la..dh lme xwt outdoor mcm ni..btol2 menenangkn perasaan..klu time palapes je..wt semua ni mst dlm tekanan..bile join aktiviti kt cni..sgt2 lapang kepala..xperlu pikir byk masalah..hehehe..






lps abis balik ke kemah siap-siap kemas brg nk kembali ke uum..






2 hari kt kandu mmg best..mcm2 pengalaman dpt kt ctu..dpt kwn2 baru..lps ni ke perak lg..jln lg..mmg aku kaki merayap pun..k la nk gerak dlu..nk keluar ke alor setar jap..bosan duduk kt bilik sorg2..



No comments: