Karnival Jalinan Rakyat 1 Malaysia Part 2

  Lupe nk sambung cerite pasal karnival jalinan rakyat ari tu..al maklum la bz ckit mggu ni..mcm biasa la..buat keje yg xmendatangkn faedah..tu mmg hobi aku..so ari ni aku nk tunaikan janji aku update blog aku..aku teringat nk update ni pon lps jmpe kwn aku mtk pic aku g kenduri umah maksu die..ok la dr aku mengarut xtentu pasal jom nk sambung cerita aku mse baksis ari tu..ok bukak mata korg luas2..entri aku ni boring..tkut korg tdo lak.. 

  Ok..on  the 2nd day aku kt kmpg batu 2 tu..pg2 mcm biasa la..senam bersama penduduk kmpg..mne2 program baksis yg aku join mst ada pye senaman pg ni..ari tu aku xbwk bju n seluar sukan so aku just jd tukang ambik pic je la..xtau nk cerita ape psl senaman pg ni..korg ngok je la ckit pic kt bwh ni :





  Lps bersenam kiteorg adakan program LDK..dh jd pekara wajib kot utk setiap program yg melibatkn kanak2 dan bdk skolah..time ni la yg best..time bersama adik2..aku ni xde la mesra sgt ngn bdk kecik tp klu setiap kali ada program mcm ni, aku jd suke pulak kt bdk2 kecik ni..biasa la adik yg bongsu pun dh abis spm..so xde pengalaman sgt lyn bdk2 baya mcm dieorg ni..eh..dh mengarut lak aku ni..hehe..pengisian mse LDK ni mcm2..kite leh wt mcm2 task..contoh ari tu kiteorg suh dieorg wt logo utk group dieorg..klu dh dlm group aku..aku xkn tlg..aku suke ngok dieorg pye kreativiti..mcm mne dieorg berkerja dlm 1 group..so hasilnya group kiteorg dipanggil naik pentas..so kt cni aku nmpk dieorg ni kreatif..cume kne diasuh..diajar..terutama bile dieorg naik atas pentas nk present hasil karya dieorg tu..maybe klu dibentuk dieorg ni leh jd lg pandai..





  Lps abis program LDK tu kiteorg ke Pameran Pedang Nabi Muhammad..program ni luar dr kmpg..so kiteorg naik bas ke sana..pameran tu diadakan kt Dewan Sri Zaleha, NAZA Gurun..sebenarnya semau pedang dan pelbagai peralatan yg dipamerkan bukanla yg tulen..cume replika je..tp dr penerangan yg diberi oleh pihak penganjur tu..replika ni 99.9% serupa dgn yg tulen..kt dlm ni mmg xboleh ambik gambar..so bergambar kt luar je la..biasa la..ala2 muzium..mne leh ambik gambar sesuka ati kite..






Dh melawat pameran, ptg tu kiteorg wt gotong-royong ngn org kmpg wt bubur asyura..bunyi mcm best kn..mmg best sgt2..xsangka dlm dunia yg semakin maju skrg ni..masih ada yg memgamalkn aktiviti mcm ni..mmg aku ngaku ni 1st time aku join gotong-royong mcm ni sejak aku ikot byk program..mmg suasana kmpg la..yg best 1 kmpg turun padang jayakan gotong-royong ni..penduduk kmpg ni mmg sporting..mmg wt aku rindu zaman2 aku kecik dlu la time aku duduk umah atuk..ada ke org msk gune kayu lg?..jrg2 kn..tah2 ada yg xtau langsung..7 kawah kiteorg wt..bayangkn dlm masa yg kejap kiteorg leh wt byk mcm tu..mmg meriah la..dh la penuh dgn penduduk kmpg..lps tu tmbh lak kiteorg yg sememangnye kecoh..so bertambah meriah la ptg tu..ni antara gambar ptg tu :





  Otw kiteorg ngh kacau bubur asyura leh pulak ujan lebat..abis basah semua..dh lama xmndi ujan..mmg mengigil beb..lg best time tu, kiteorg gune payung utk elak air msuk dlm kawah..ada gune atap zink..ada gune meja..guna canvas..mcm2 la jnji dpt tutup kawah..jd sejarah kot..1st time org kmpg ni kacau bubur asyura dlm hujan..mmg tgglkn kenangan manis kt kiteorg la..




Mlm tu pulak ada ceramah..aku xigt sgt la ceramah ttg ape tp mmg best la penceramah pd mlm tu..aku xtau nk ckp ape psl mlm sb aku pun igt2 lupe je..hehe..lps abis ceramah ada sedikit taklimat utk program keesokan harinya..




-TAMAT-

No comments: