Lazy Itu Malas

Hari demi hari, jam demi jam, minit demi minit, saat demi saat, detik demi detik aku menghitung hari..kalender aku menjadi mangsa contengan..setiap hari aku hitung..menunggu detik 11.30a.m. pada 24hb ni..menyaksikn hari penuh bersejarah dlm sem ni..hari aku abis exam..

Tp dlm masa nk tggu tiba tarikh keramat tu, semangat aku nk study dh semakin luntur..seluntur warna kain direndam dlm klorok..pekara mcm ni btol2 menguji tahap keimanan dan kesabaran aku..tggl 2 paper je lg tp aku dh makin malas..letak buku kt dpn je aku xde nafsu nk ngok..time tu la nk tdo..nk g mkn..nk ngok cite katun..wah..xmatang sungguh perangai aku..FB pun lg 1..xabis2 goda aku..tu yg wt aku bertambah2 malas..mcm mne nk berjaya klu mls2 mcm ni..haish2..ape nk jd la ko ni..


semoga cepat la abis exm ni..aku dh xsabar nk bercuti ni..Ya Allah, kuatkn la iman aku..jauhkn aku dr godaan setan2 yg xjemu2 nk hancurkn keimanan aku yg serapuh biskut kering ni..waaa..semangat2..kemana ko pergi..meh la cni kawteam ngn aku..kite start study balik..tggl 2 je lg..lps tu kite rehat2 kt umah 4 bulan..leh holiday puas2..



4 comments:

UniMeOw said...

haha pasnie xleh kaco ko kat fb dah...
study2!!! >_<

Zamri said...

eh..kaco la..xkesah pon..tggl aku xleh nk ber-FB selalu la..hik3..

NORAZIAN NORDIN said...

jgn malas2 ye En zamri..kuatkn semangat anda..sy yakin anda bollehh!!!

Zamri said...

haha..aku ngh menghitung hari ni..xsabar nk cuti..hik3~