Abis Induksi Jom Berbakti

Semperna cuti sem yg panjang ni, aku join program bakti siswa kt uum..program Baksis Perdana 2011 merupakan program bakti siswa terbesar yg aku pernah join..lebih kurang 35 kawasan kampung di seluruh negara termasuk sabah dan sarawak akan menjadi lokasi seluruh mahasiswa UUM mencurahkan bakti..

sebelum memulakan program baksis, kami perlu menghadiri induksi selama 2 hari..tu la benda yg aku xminat..duk dlm dewan degar ceramah..tp ok la penceramah yg dtg sumenye syok2 belaka..xwt aku mengantuk kecuali mse perasmian ari tu..aku tertdo smpi terbangun xabis2 lg berucap..yg org nk tggu cume "dengan ini sy merasmikan program ini"..tp nk tggunye punye lah lama..ari 1st pg tu ramai la jgk yg dtg..penuh la dewan..masuk sesi petang, suku je yg dtg..ari ok la..tp aku lak skip slot tgh ari..xtahan mengantuk + perut sakit..aku dtg slot petang je..slot ptg td mmg best..penceramah syok gile la..mmg xmengantuk langsung..ptg td la bru aku jmpe ngn semua join sama tempat ngn aku..ok la..semuanye ok2 belaka..

mlm ni sebahagia dr group baksis dh gerak ke kawasan masing2..aku ngn group baksis aku akan gerak pg esok..Tenggara, Johor, tggu kedatangan kami..xsabar rsenye nk berbakti kt negeri sndiri..dpt keluarga angkat baru..kt terengganu dh ada 1 keluarga angkat..kt kedah dh ada 1..kt johor lom ada keluarga angkat..hehe..bertambah 1 lg keluarga angkat aku lps ni..lps abis baksis leh la balik bercuti jp kt umah..lps tu kne balik cni semula..xpe la dpt cuti kt umah smggu..rindu jgk kt umah tu tp xpe la, cuti lama2 klu xwt pape rugi pulak..baik berbakti kn..dpt pengalaman baru kt tempat orang.. :D

No comments: