Jalan2 Ke Thailand

Pada 22 & 23 april ari tu aku g ke thailand..ni la pengalaman pertama aku ke thailand walaupun dh 6 sem aku kt cni..huhu..program ke thailand ni dianjurkan oleh Dewan Penginapan Pelajar (DPP) Perwaja tempat aku tinggal..kami bertolak dari Perwaja kul 7 lbh..dkt kul 8 la..kami ke thailand melalui sempadan bukit kayu hitam..smpi kt imigresen malaysia turun beratur la..kiteorg gune pass group..kt malaysia senang je prosedur.smpi kt imigresen thailand terpaksa isi borang pulak..dh tu nk kne beratur..pelik gak aku ngok ramai gile org kt ctu..aku smpi nk tertidur tggu turn nk lepas..huhu..kt ctu je dh makan byk masa..kt thailand ni waktu die ikot waktu kt bangkok..so lewat 1 jam dr waktu kt malaysia..

keadaan di imigresen thailand yg sesak

ni bukan kaunter yg aku beratur..sekadar hiasan..haha

selepas siap aku g mkn ngn toi dan azza..terpaksa la mkn ngn dieorg sb aku xde geng nk jln..org len ada pasangan leh la jejalan sesama..aku??..dh solo sndiri je la..ikotkn ati aku mls nk jln ngn dieorg..baik jln sndiri tp dieorg dh ajak so ikot je la..lps mkn kiteorg teruskn perjalanan..

sesudah kenyang mkn kembali ke bas

bnyk bas2 malaysia yg nk ke thailand

lps tu kiteorg teruskn perjalanan..aku tertido dlm bas..smpi2 ngok berhenti kt songkla..berhenti jp jln2 cari brg..disebabkan jln jauh mggu ni burn la smyg jumaat..smyg jamak je zohor ngn asar..pusing2 kt songkla xtau ape nk wt..nk mkn pun aku was was..so jln2 windo shopping..aku blom ada mood nk belanjakn duit2 aku sb xde benda yg menarik..sume benda yg ada aku leh dpt kt maaysia..aku klu jln suke beli benda yg xde kt tempat aku..hehe..pelikkn..tp tu la perangai aku..tp klu benda tu xde n menarik, mahal pun aku sanggup beli..hehe..jnji puas ati..

sign board pun aku ambik..

dpn hotel new season

lps shoping g pasar terapung..best la jgk kt ctu..org yg berniaga kt sungai tu duduk dlm sampan..bile kite nk beli kite tunjuk..nti dieorg ambik..hulur pakai bekas..kite bayar pun pakai bekas tu..unik2..aku beli cucuk2 ngn air dalam bekas tembikar..lg ambik gambar anak gajah..bg makan tebu 2 bath je..hehe..lps tu g night market..kt ctu aku beli la brg2 utk adik2 aku..xtau nk beli ape..just belikn jeans utk adik bungsu aku n bju t-shirt utk yg lain2..yg bestnye aku jln sorg2 je mlm tu..tetibe je xde mood nk join toi ngn azza..mls la nk ganggu dieorg..baik jln sorg2..leh beli mcm2..hehe..

pintu masuk ke pasar terapung

nk bg anak gajah ni mkn 20 bath je

ramai org kt cni..mcm2 ada..

ni yg org ckp pasar terapung

mlm tu kiteorg tdo kt PS hotel..lege rasenye dpt baring atas katil..ye la seharian duduk atas kerusi..mmg sampi2 je mandi2 siap trus tdo..ngn bkak aircond sejuk gile..3 kali aku terbangun tarik selimut..selimut sehelai je..masing2 main tarik2..haha..



PS Hotel kt songkla..

no. contact hotel ni

esoknya kiteorg ke destinasi yg terakhir..ke Pakmen beach..ari ini la kiteorg rse btol2 bercuti..jln2 kt 4 pulau wt mcm2 aktiviti..mula2 g morakot cave..tu je nama tempat aku tau..yg lain aku lupe ape name pulau tu..kui3..mule2 msuk morakot cave..lps tu wt snorkeling kt 3 pulau..syok gile..1st time wt sume tu..mcm xigt pape dah..seronok ngok ikan2 berenag-renang kt kite..huhu..







lps tu siap2 kiteorg trus balik ke uum..aku tertdo kot dlm bus..ngok2 dh smpi border je..rse jp je masa tu..xpuas g..rse nk g je lg..bkn senang nk g sana sb aku duduk selatan..so bile dpt peluang jln kt utara mcm ni mmg aku xmau lepaskan..len kali klu ada pape yg mcm ni aku nk g lg la..tetibe rasa bertuah jd warga Perwaja ni..hehe..tq kepada mereka yg mengelola percutian ni..korg mmg best la...byk lg pic aku kt sne..mls aku nk letak kt cni..klu rse nk ngok g la kt FB aku..hehe

No comments: