Budak-budak Sekolah

dh 0440 dh..bru dpt ngadap laptop ni..ari ni xdpt nk on9 lme2 sb tetibe jd AJK sukarela utk Perintis Muda..Perintis Muda tu kire mcm kem jati diri la..bdk2 palapes yg jalankn program ni..sebenarnya mule2 aku xterlibat pon..tetibe dieorg cari AJK pelaksana utk program tu..so semperna xde latihan pada mggu ni, aku pun ikot la..duduk kt bilik pun bosan gak..

aku jd AJK utk petang ngn mlm ni je..ptg td aku jd AJK bwk bdk2 ni msuk utan..aku xtau pon kne msuk utan..ngn xbwk pape aku main redah je..nasib baik pakai bju lengan panjang..dr perwaja aku bwk bdk2 group 1..bwk dieorg smpi ke tempat tunggu bus laluan C..yg kt ngn DKG 4 tu..haha..sampi kt ctu dieorg ni diberi taklimat oleh 2 org anggota keselamatan (UK) uum..dieorg yg akan bwk kami semua msuk utan..kami msuk ikot jln ke lapangan sasar UUM..msuk2 dh jmpe byk pacat..melekat2 kt kasut..agaknye ari2 ujan tu yg banyak pacat idop..mmg kmpem la ramai yg kne gigit ngn pacat tu..ngn aku2 skali kne gigit..abis berdarah kaki aku..mcm2 ragam la budak2 ni..ada yg leh tahan mental ngn fizikal..ada yg bru separuh perjalanan dh sakit lutut..ada yg terlompat2 takut kne gigit pacat..mcm2 ragam budak2 skolah ni..agaknye aku dlu mse skolah kne program mcm ni, mcm tu agaknye ragamnye..hehe..sampi kt tempat rehat masing2 lega..ye la dh dpt rehat..track yg kami lalui agak curam dan licin..panjat bukit kot..aku pun xsangka kne naik bukit..penat gak la tp ngok bdk2 ni smpi aku xrasa penat tu..rasa sakit gigi aku pun tetibe mcm ilang..


budak2 lelaki..

budak2 perempuan

aku pun bru 1st time smpi kt cni..huhu

mlm lak aku jaga chek point..kul 2130 dh kumpul kt dpn dewan terbuka perwaja..nk bg group check point n task2 ngn akan diberi kt budak2 ni..aku group ngn suha, jali, widia & zaliqa..kami kne jaga check point kt jambatan dkt masjid..lebih kurang 2330 mcm tu kami dh bergerak kt tempat kami..jalan kaki la sb aku sorg je yg bwk moto..yg len xde pon..ikot la jalan sme2..best gak jln kaki ni..hehe..smpi2 lepak2 jap kt wakaf tepi masjid tu sebelom tggu bdk2 ni dilepaskn ke check point masing2..mcm2 ragam budak2 ni aku ngok mse lapor kt check point kami..ada yg senyum, ada yg mental, tension..ada wt muke xpuas ati..ada yg dh nk menangis..mcm2 lg la perangai budak2 ni..best2..tp ape yg kiteorg wt kt bdk2 ni nk bg pelajaran kt dieorg n nk dieorg ada semangat & bina keyakinan diri..aku pun dh xtau nk cerita ape dh..nantu dh mata ni..rasa mau tdo dh..hehehe..



group 1st yg sampi kt check point kami

bdk kecik yg jd ketua ni comel

haha..tah dieorg pakai ke x smpi balik..

pikir2 mcm mne nk buat

buat salah kne bg pengajaran ckit


No comments: